Doc.gr
Δημοσιεύτηκε: Σάββατο, 01 Νοεμβρίου 2014
Cyberbullying: O διαδικτυακός εκφοβισμός και πως θα τον αναγνωρίσετε
1) Το cyberbullying είναι:
α)Η δημιουργία αρνητικών στερεοτύπων για ομάδες ατόμων
β)Η επίθεση με ιούς στους Η/Υ ατόμων
γ)Ο εκφοβισμός που λαμβάνει χώρα με τη χρήση ηλεκτρονικής τεχνολογίας  
Απάντηση: γ  

Το cyberbullying λαμβάνει χώρα στον κυβερνοχώρο. Έχει αναπτυχθεί από την εκλαΐκευση της τεχνολογίας των Η/Υ και της διαδικτυακής επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια. Η ηλεκτρονική τεχνολογία περιλαμβάνει εξοπλισμό όπως κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, εργαλεία επικοινωνίας συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, κείμενα μηνυμάτων και διαδικτυακών ιστοσελίδων. Παραδείγματα cyberbullying περιλαμβάνουν μηνύματα, e-mail, διαδόσεις που στέλνονται με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή αναρτώνται σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης καθώς και ντροπιαστικές φωτογραφίες, video ή ψεύτικα προφίλ.

2) Το cyberbullying είναι:
α)Το μοναδικό είδος εκφοβισμού
β)Υποκατηγορία του σχολικού εκφοβισμού
γ)Ξεχωριστό είδος ανάμεσα στα πολλά διαφορετικά είδη εκφοβισμού  
Απάντηση: γ

Ο εκφοβισμός είναι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα της σχολικής ζωής ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους. Η βιβλιογραφία επισημαίνει ότι ο εκφοβισμός είναι «η συστηματική χρήση βίας και επίδειξης δύναμης» σε μια ασύμμετρη σχέση ισχύος ανάμεσα στο θύμα και τον εκφοβιστή. Το θύμα ανήκει σε μια ασθενέστερη μειονότητα είτε σωματικά είτε ψυχολογικά (π.χ παχύσαρκο άτομο) απ’ό,τι ο εκφοβιστής. Ο εκφοβισμός περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες επιθετικές ενέργειες εναντίον του θύματος. Ανάλογα με τα μέσα και τους τρόπους, ο εκφοβισμός γενικά μπορεί να διαχωριστεί σε έξι τύπους: λεκτικός εκφοβισμός, σωματικός εκφοβισμός, σεξουαλικός εκφοβισμός, κοινωνικός εκφοβισμός, αμυντικός εκφοβισμός και εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο.

3) Το cyberbullying:

α)Συμβαίνει πάντοτε σε άτομα που έχουν υποστεί και προσωπικό εκφοβισμό και δε διαφέρουν μεταξύ τους
β)Δε συμβαίνει αποκλειστικά σε άτομα που έχουν υποστεί προσωπικό εκφοβισμό και διαφέρουν μεταξύ τους
γ)Κανένα από τα παραπάνω  
Απάντηση: β  

Τα παιδιά τα οποία έχουν πέσει θύματα cyberbullying συχνά έχουν εκφοβιστεί και σε προσωπικό επίπεδο. Επιπλέον, τα παιδιά που έχουν πληγεί από εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο δυσκολότερα ξεφεύγουν από αυτή τη συμπεριφορά. Το cyberbullying μπορεί να συμβεί 24 ώρες την ημέρα και να προσεγγιστεί ένα παιδί ακόμα και όταν είναι μόνο του. Μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ή της νύχτας. Μηνύματα εκφοβιστικά και εικόνες μπορούν να αναρτηθούν ανώνυμα και να διανεμηθούν γρήγορα σ’ ένα πολύ ευρύ κοινό. Είναι δύσκολο και πολλές φορές αδύνατο να ανιχνευθεί η πηγή. Τέλος, η διαγραφή ακατάλληλων ή παρενοχλητικών μηνυμάτων, κειμένων, φωτογραφιών είναι εξαιρετικά δύσκολη μετά την αποστολή ή ανάρτησή τους.
 

4) Οι ψυχολογικές επιπτώσεις του cyberbullying κατά κανόνα:

α)Δε διαφέρουν από τις ψυχολογικές επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού
β)Διαφέρουν από τις ψυχολογικές επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού
γ)Κανένα από τα παραπάνω.  
Απάντηση: α  

Το cyberbullying, παρόμοια με το σχολικό εκφοβισμό, έχει πολλές κοινωνικές, συναισθηματικές επιπτώσεις, επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την ακαδημαϊκή φοίτηση. Παιδιά που έχουν πέσει θύματα συχνά: εγκαταλείπουν τη φοίτηση ή είναι απρόθυμα να φοιτήσουν στο σχολείο, κάνουν χρήση ουσιών ή αλκοόλ, έχουν χαμηλή επίδοση, χαμηλή αυτοεκτίμηση και περισσότερα προβλήματα υγείας. Επιπλέον, εμφανίζουν κατάθλιψη, ανησυχία (σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο), επιθετικότητα και υπερκινητικότητα.
 

5) Τα θύματα cyberbullying εμφανίζουν:
α)Χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης συγκριτικά με τα θύματα σχολικού εκφοβισμού β)Υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης συγκριτικά με τα θύματα σχολικού εκφοβισμού
γ)Τα ίδια επίπεδα κατάθλιψης συγκριτικά με τα θύματα σχολικού εκφοβισμού  
Απάντηση: β

Τα θύματα cyberbullying εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης απ’ό,τι τα θύματα άλλων μορφών εκφοβισμού. Αυτό μπορεί να εξηγείται από κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά του cyberbullying. Για παράδειγμα, σε αντίθεση με τα θύματα του παραδοσιακού εκφοβισμού, τα θύματα εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο έχουν την εμπειρία της επίθεσης από κάποιον ανώνυμο που στην στιγμή διασπείρει κατασκευασμένες πληροφορίες διαμέσου ενός μεγάλου κοινωνικού δικτύου. Ως εκ τούτου, αυτά τα θύματα μπορεί να νιώθουν απομονωμένα και περισσότερο αβοήθητα την στιγμή της επίθεσης.

6)Το cyberbullying είναι:

α)Σπάνιο φαινόμενο
β)Ένα φαινόμενο με αυξητική συχνότητα
γ)Πλήττει την πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού
Απάντηση:β

Το 2010-2011 η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση ανέφερε ότι το 9% των μαθητών υπέστη cyberbullying. To 2013 διαπιστώθηκε ότι το 15% των μαθητών Γυμνασίου είχαν ηλεκτρονικά εκφοβιστεί την περασμένη χρονιά. Η έρευνα για το θέμα συνεχώς μεγαλώνει. Ωστόσο, επειδή η χρήση της τεχνολογίας από παιδιά αλλάζει ταχύτατα, είναι δύσκολο να σχεδιαστούν έρευνες που με ακρίβεια να συλλαμβάνουν τις τάσεις του φαινομένου.
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  1. Smith PK, Sharp S (2006) The problem of school bullying. In P. K. Smith & S.Sharp (Eds.), School bullying: Insights and perspectives (1–19). London:Routledge.
 
  1. Wang J, Nansel TR, Iannotti RJ (2011) Cyber and Traditional Bullying:Differential Association With Depression. Journal of Adolescent Health 48: 415–417.


  • Διάδωσέ αυτό το άρθρο: